Online angol verseny riport - 2020
Az EDU_INNO_2020 projekt 2020 tavasza óta működik.
Két tagja van:
- Hantos Flóra, aki a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészet- Társadalomtudományi Kar hallgatója
- Szabó Imre a Bán Zsigmond Két Tanítási Nyelvű Református Általános Iskola nyelvtanára.
A projekt keretében többek között megterveztünk és létrehoztunk egy olyan számítógépes platformot, amely lehetővé teszi nemcsak a házi feladatok online elkészítését, hanem egy több mint 100 fős online angolverseny lebonyolítását is olyan 5 – 6 – 7 és 8. osztályosok számára, akik a NAT szerint heti 3 vagy 4 órában tanulják a nyelvet.
A tesztfolyamat sikeres befejezése után a legtöbb angolos csoportban is bevezettük ezt a programot. A program bevezetése duplájára emelte az elkészített házi feladatok arányát, a diákok hamar megkedvelték ezt az újfajta technikát. További előny, hogy a feladat befejezése után azonnal látható az eredmény, illetve lehetséges a többszöri próbálkozás. A program lehetőséget ad órai, vagy otthoni dolgozat megírására is.
A versenyfeladatok megtervezésekor fő célkitűzésünk az volt, hogy a lehető legnagyobb mértékben nyelvi kompetenciákat fejlesztő feladatokat hozzunk létre.
A verseny összesen három selejtező fordulóból és a legjobbak számára egy áprilisban megrendezendő döntőből áll.
A verseny első fordulója is ugyanezen a platformon került lebonyolításra 2020. december 8-án. 105-en írták meg a tesztet, iskolánkból 42 tanuló tudott részt venni, de ez a szám a december 14-i pótforduló után még nőni fog.
Iskolánkon kívül még kilenc másik iskola tanulói vettek részt a versenyen. Az ottani felkészítő kollégák pedig megelégedésüket fejezték ki mind a feladatokkal, mind a verseny lebonyolításával kapcsolatban.
Az első forduló kiváló fogadtatása alapján a Református Pedagógiai Intézet megkereste iskolánkat, hogy tegyük országossá ezt a versenyt.
Ezen a YouTube linken megtekinthető rövid videónk az ALF feladatokról.
https://www.youtube.com/watch?v=gp8UKHTEo-Q&feature=youtu.be
2020. december 12.
Hantos Flóra és Szabó Imre
50 views0 comments